De toegang naar '100
jaar design op tafel' aan de Oudegracht in
Utrecht
Ook jonge bezoekers wisten zich bij
100 jaar design op tafel
uitstekend te vermaken
reacties in gastenboek van
'100 jaar design op tafel'
Op het podium van Cultuurtheater De Witte Lely was tijdens de expo geen zangeres of jazz combo te bekennen; wel was er mooi serviesgoed te zien. Van links naar rechts: Kera Nova van Pierre Daems voor De Sphinx, Larissa van Andries Copier voor Eschenbach, Black Princess van Floris Meydam voor Regina en het koffiepotje Diabolo van Fokke Hamming voor Potterie de Driehoek. Op het diascherm Utrecht van Fokke Hamming eveneens voor Potterie de Driehoek.
Van heinde en ver
Het gastenboek blijkt onverwachte informatie te bieden. Doordat menigeen naast de naam ook de woonplaats vermeldde, weten we hoe ver men bereid was voor Design op tafel te reizen. Bezoekers zijn werkelijk van heide en ver gekomen. Om een paar voorbeelden te geven: uit Groningen, van Texel, uit Maastricht, Amsterdam, Rotterdam, Rijswijk, Boxtel, Nieuwersluis, Harderwijk, Zeist, Arnhem, Antwerpen, Appelscha, Maarssen, Deventer, Heusden, uit Haler (voorbij Weert), Hoogeveen, Friesland, Zeeland en - naar men ons zelf vertelde - zelfs uit Duitsland. Ja er waren gasten uit Ierland, America en Canada, maar die hadden vast ook een andere aanleiding om naar Utrecht te komen..
Bezoekers
De tijd die de bezoekers doorbrachten in de tentoonstellingsruimte was een verrassing. We hebben het niet exact gemeten, maar met gemiddeld ruim een uur per bezoeker zitten we zeker aan de veilige kant. Van de bankjes die waren neergezet werd dankbaar gebruik gemaakt om even op adem te komen en daarna fit weer verder te gaan of zelfs de ronde nog een keer te doen. Leuk was het om geregeld bezoekers te zien terugkeren.
100 jaar design op tafel
enthousiast ontvangen