Streepmotief
Martha van Brink-Poort:
A.D. Copier ontwierp voor Eschenbach het servies “Hella”, dat o.i. voldoende tegemoet komt aan de wens naar meer decoratie, zonder afbreuk te doen aan de esthetische waarde. Effen soepborden doen het heel goed op platte borden waarvan de rand een streepmotief heeft. Ditzelfde streepmotief komt terug in de wand van de zeer verfijnde dekschalen.
Persfoto Gulden Vorm
fotograaf onbekend
Pottenbakkerswerk
Een pluim op de hoed verdienen twee jonge ontwerpers van pottenbakkerij Cor Unum voor een tweedelige asbak en dito fruitschaal, beide zeer origineel en fris in de kleurencombinatie zwart-grijs. [...] Voor ons een van de aardigste inzendingen.
Martha van Brink-Poort
Meer decoratie
Vooraanstaande ontwerpers van serviesgoed kiezen weer voor versiering. Uiteraard wordt dat opgemerkt. Martha van Brink-Poort:
Duidelijk weerspiegeld in de vitrines van “Gulden Vorm”: de hernieuwde liefde voor de decoratie.
Jos van Grieken schrijft over de decoratie op Rosenthals 'Composition' van Tapio Wirkkala:
Versieringen komen weer in de mode. Daar behoeft niets tegen te zijn, al valt hier wel duidelijk een teveel op. Nog sterker spreekt het teveel aan versiering (in bovendien een uitdagend blauwe kleur) bij het tafelservies ‘Mon Amie’ [..] ontworpen door de Zweedse Marianne Westman. (in Het Vrije Volk 17-09-‘65)
Hella
In 1963 verscheen Arzberg met Cannelee, een al ouder servies maar wel met nieuwe, opvallende, ribbeltjes. Toeval of niet, twee jaar later zien we op Copiers servies Hella eenzelfde soort decoratie. En ook op Bellefroids Aristo vinden we ze terug.
Alaska
De hoogste onderscheiding, de Jaarbeurstroffee, ging naar Heinrich Löffelhardt voor het servies ‘Alaska’ dat hij voor Arzberg maakte. De naam duidt vooral op de kleur, naar het ons voorkomt. De vormen zijn simpel; het telkens terugkerende motief is het cilindervormig deksel.
Aldus Martha van Brink-Poort in Elsevier, 11 september 1965.
Certificaat Gulden Vorm
1965