Parade
De ontwikkeling is natuurlijk het duidelijkst te zien als we alle objecten even achter elkaar zetten. Ze staan klaar voor de parade. En wie zou er van op kijken als ze zich allemaal omdraaiden en de hele beweging zich in omgekeerde vorm zou gaan afspelen? Uiteindelijk willen we steeds wat nieuws en als het niet strakker of minimaler meer kan, dan gaan we gewoon voor het barokke.De laatste stap in de ontwikkeling is pas veel later gezet en wel door Piet Stockmans. Het hoge lichaam van zijn koffiepotje is vrijwel helemaal in cilindervorm. Op circa tweederde van de hoogte komt een scherp uitstaand driehoekig tuitje tevoorschijn. Het deksel is plat met een opstaand lipje om hem te openen.
Het oor is bijna identiek aan dat van Bellefroids Aristo. Hij loopt net niet helemaal evenwijdig aan het lichaam.
Het koffiepotje maakt oorspronkelijk deel uit van een tête-à-tête dat in 1983 is uitgebracht t.g.v. het 100 jarig bestaan van Mosa. (Met dank aan G.J. Sijbrands die onze informatie over het potje corrigeerde en aanvulde).
Flat
ontwikkeling van de vormgeving van Mosa
serviesgoed jaren 1950 en '60, pagina 2